Airball.

Na een weekend dat op niet veel sloeg, had ik gisteren, maandag, een extra dagje vrij.
Toen ik wakker werd rond de middag, zag ik dat het zonnetje mooi scheen en besloot ik dus na een lekkere lunch van verse bokes met preparé wat te gaan rondfietsen met m’n fototoestelletje.

Ik trok eerst richting Luchtbal, zo’n 5 minuutjes fietsen van mij thuis. Het is de wijk gelegen over cinemacomplex Metropolis, voor de mensen die niet van Antwerpen zijn.

De Luchtbal is een wereldje op zich, vol bomma’s en ander tuig. Het lijkt wel alsof iedereen die “in’t stad” niet gewenst is, naar de Luchtbal verbannen wordt. Als ik tegen mensen zeg dat ik “in de buurt van de Metropolis” woon, krijg ik vaak vieze blikken “toch niet op de Luchtbal?!” vragen ze dan met een gezicht alsof ze rotte spruiten ruiken.
Alle straten hebben namen van steden en de appartementsblokken lijken recht uit een Engelse arbeidersbuurt te komen. Hoewel de meest aanwezige blokken ongeveer een jaartje geleden een nieuw kleurtje gegeven werden, de Luchtbal zal altijd de Luchtbal blijven; een wijk waar ik mezelf in kan verliezen.
Voor de mensen die deze wereldwijk/wijkwereld eens “op z’n schunst” willen bekijken is de film “Rosie” een dikke aanrader!

img_0957-kopie

Aan de andere kant van de Noorderlaan ligt niet alleen de Metropolis. Ik sloeg ergens een straatje in, op goed geluk zeg maar. Ik kwam terecht in de industrie-terreinen van Antwerpen-Noord waar best veel te zien is maar ik niet zoveel vruchtbare foto’s heb genomen. Onderstaande vind ik toch geslaagd:

img_0973-kopie

En toen was de batterij van mijn iPod plat en trok ik terug naar huis.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment op “Airball.”


  1. Nice restyling van de blog ! En vette foto’s🙂


Geef een reactie

