DingDong – KwijlKwijl.

Voor diegenen die de titel maar raar vinden: ik ga het hebben over hoe de mens geconditioneerd geraakt. Als je hem nu nog steeds raar vindt, heb ik maar één woord voor je: Pavlov – I suggest you Google it.

Na mijn lunchdate met S., nam ik aan de Waalse Kaai bus 23 huiswaarts. Ik installeerde me als eerste in de bus en nam het boek dat ik aan het lezen ben uit m’n nieuwe Burtonrugzak. (The Picture of Dorian Gray, by the way, voor wie geïnteresseerd is).

Ik moet een dik half uur op de bus zitten dus ik had alle tijd van de wereld om te echt te verdiepen in Chapter Three. Toen ik dat uitgelezen had, keek ik op en zag ik dat de bus niet de Kerkstraat was ingedraaid, zoals zou moeten maar net voorbij de Kerkstraat aan een halte stond.
Van achteraan in de bus kwamen mensen aangevlogen “chauffeur, chauffeur, dees is toch deng draaientwingtig, é?“. Ik zelf vreesde er al voor dat ik op de verkeerde bus gestapt was – het zou niet de eerste keer zijn – en stond dus ook recht, om te vragen wat er aan de hand was.
Pure chaos in de bus en voor één keer niet omdat er rel werd geschopt. Overal hoorde ik mensen die zich afvroegen waarom in godsnaam de chauffeur niet de Kerkstraat in was gegaan maar gewoon doodleuk rechtdoor, de Turnhoutsebaan opreed.

Toen kreeg de chauffeur het, denk ik, op z’n heupen. Hij stond recht en riep “Stopt na toch met allemol door mekaor te roepe, ik verstaon der niks van! Tis oemleiding, ik gon sebiet nor rechs en dan trug de gewoene weg“.

En iedereen, inclusief ik, ging weer braaf zitten.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

3 reacties op “DingDong – KwijlKwijl.”

  1. Marko Says:

    Onze vrienden van de Lijn!

    The Picture of Dorian Gray…. classic!!!

  2. C-life Says:

    Op geconditioneerde mensen mag je nog reageren, daarmee dat de Lijn af en toe in het nieuws komt voor agressie. Leve De Lijn!

  3. ctinak Says:

    ik mis De Lijn, vooral tram 3🙂


Geef een reactie

