Wapenstilstand.

Omdat op 11 november de stilstaande wapens herdacht worden, heb ik een weekend van 5 dagen – zaterdag, zondag, maandag brugdag, dinsdag feestdag, woensdag sowieso nooit school. Wowzie!

“Amai, wa gaat ge doen met zo vijf dage verlof?”

Vrijdag ben ik van school gekomen, heb ik me omgekleed, ben ik 2 min. gaan zitten om m’n schoenen te knopen en ben ik gaan werken.
Het was niet druk, of beter gezegd heel erg rustig, dus ik kon vroeg naar huis.

Zaterdag koffie gaan drinken met E., die ik weeral veeeeeeel te lang niet gezien had. Van een koffieklatsh gesproken.
’s Avonds ben ik heel braaf thuis voor de TV gebleven.

Zondag is volgens StuBru “Lazy Sunday” en wrijft dat er goed in met z’n jingles. StuBru vergeet dat er mensen zijn die ervoor zorgen dat de lazy people die niet willen koken ’s zondags wel kunnen eten. Ik dus.
Om half 11 ging de wekker, ik douchte, trok m’n werkkledij aan, at een boterham en vertrok naar het restaurant. Daar aangekomen merkte ik dat er een tafel van 13 plaatsen gedekt was. Dertien personen aan één tafel is niet overdreven veel, deze 13 echter wel.
’s Avonds lekker druk, veel bestellingen, tafels dubbel gedraait. Ik weet weeral waar ik voor gewerkt heb vandaag.

Morgen, maandag, koffie met T. en WL. en ’s avonds etentje bij I.

Dinsdag werken.

Woensdag uitslapen ofzo. Ik weet het nog niet, ik denk zo ver niet.

Kortom, ik vind een lang weekend pas echt een lang weekend als je achteraf ook kan zeggen dat je veel gedaan hebt, of net heel weinig. En ja, ik heb veel gedaan, ik heb soep naar mensen hun tafels gebracht, ik heb koffie gemaakt voor mensen, ik heb de telefoon beantwoord en tafels gedekt voor mensen.

Hm, not that I’m complaining, mijn portefeuille wordt er dikker van.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Geef een reactie

