Europe Music Awards.

Vanavond waren het de EMA’s op MTV hosted by Katy Perry (die ene die graag meisjes kust); entertainment verzekerd dus. Hierna volgt een verslagje met hier en daar wat commentaren van yours truely.

Alles begon met Katy die op een giant chapstick zat in een rugby-outfit. Niet veel meisjes zien er nog goed uit in zo’n ding, maar Katy dus wel; gor-geous. Tijdens de avond ontdekte ik trouwens dat Katy iets heeft met Travis McCoy, zanger bij Gym Class Heroes, of whom I think he’s really hot…

De eerste artiste die kwam optreden, was Beyoncé. Haar nieuwe nummer If I Were A Boy valt bij mij niet echt in de smaak en het feit dat ze een jurk aanhad die veel weg had van Tina Turner’s outfit in Mad Max maakte het niet veel beter.

Na een aantal awarduitreikingen (ik som aan het einde alle winnaars effe op) verscheen Katy terug. Deze keer had ze een soort van draaimolenjurkje aan waar ik niet veel van snapte maar raar maar waar zag ze er nog steeds geweldig uit.

Toen was het de beurt aan The Killers. Ik heb al wel een tijdje een serieuze boon voor deze band en genoot dan ook met volle mate van hun liveversie van Human. Het decor was supercool en frontman Brandon Flowers klonk ge-wel-dig.

Na Grace Jones’s discobalhoed en Katy’s Obamajurkje verscheen Kanye West op het podium. Helemaal in het wit gekleed bracht hij Love Lockdown, wat op zich een enorm goed nummer is. Jammer genoeg is Kanye live niet zo sterk. Na Love Lockdown kwam Estelle erbij en brachten ze samen natuurlijk American Boy. Gelukkig is Estelle live wél sterk.
Ze eindigden hun optreden met een gigantische, lichtgevende Amerikaanse vlag op de achtergrond waar natuurlijk Barack Obama’s gezicht op verscheen… Nu, ik ben ook blij dat hij gewonnen is en niet die vieze oude McCain, maar moet iedereen daar nu echt elke 5 minuten aan herinnerd worden? Bijna elke artiest heeft er iets over gezegd, incl. de Britse en zowel Katy als de mensen van 30 Seconds from Mars (één of andere band met Jared Letto als frontman) droegen kleren met zijn kop erop. Lijkt me vreemd. Ik zou nooit een tshirt aandoen met Leterme’s gezicht erop.

Nuja.

Nadat The Ting Tings hun hit brachten nam Perez Hilton een award mee naar huis die niet voor hem bestemd was maar ik ben vergeten voor wie ie dan wel was want ik was afgeleid door Perez’s broek.

Elke keer ik Kid Rock zie, denk ik meteen aan de term trailer trash maar voor één of andere reden vind ik hem toch bijzonder cool. Zeker als ie All Summer Long live brengt.

Toen kwam de teleurstelling van de avond. Duffy kwam optreden en zelf haar enorm coole decor kon haar niet beter doen klinken. Laat staan dat enorm lelijke jurkje dat ze aan had.

Toen Bono werd aangekondigt, vreesde ik voor een 20 minuten durende preek over vrede en bommen en weet ik veel wat. Toen ie van de trap kwam dacht ik effe dat het George Michael was maar toen hij begon te praten, wist ik zeker dat het toch Bono was. Hij zei dat Liverpool Oost-Ierland was en claimde The Beatles, waarop een luid boe-geroep uit het publiek steeg.
Bono kwam de Ultimate Legend award uitreiken aan Paul McCartney die er enorm schattig uitzag. Het moet wat met je doen, zo’n award aannemen in je geboortestad.

Als grand finale kwam P!nk haar laatste hit brengen. Nu, ik kan alleen maar zeggen dat P!nk een enorm straffe madam is die er dan nog eens goed uitziet en live even goed klinkt als op cd. RespeKt.

En dan nu een lijstje van alle winnaars:

  • Headliner: Tokio Hotel
  • Rock Out: 30 Seconds from Mars
  • Album of the Year: Britney Spears – Black Out (BitBit was er niet, no drama dus =()
  • New Act: Katy Perry
  • Video Star: 30 Seconds from Mars (again?!)
  • Ultimate Urban: Kanye West
  • Artist’s Choice: Lil’ Wayne
  • Act of 2008: Britney Spears
  • Dutch Act: De Jeugd van Tegenwoordig (what a pleasant surprise seeing them =))
  • Europe’s Favorite: Emre Aydin (Turkije)
Explore posts in the same categories: Uncategorized

Geef een reactie

