Provencaalse vingers.

Vanavond ben ik gaan eten in Les Doigts de Provence op het Antwerpse Zuid. Online zijn ze voorlopig alleen nog maar hier te bezichtigen.

Een uitgebreide kaart, bestaande uit simpele gerechtjes zoals spaghetti bolognaise en iets hoogstaandere keuken zoals sint-jacobsvruchten met zeebaars, maakte het moeilijk voor mij om een keuze te maken.
Aanvankelijk wilde ik voor de spaghetti bolognaise gaan maar onder het motto “dat eet ik thuis al zo vaak” besloot ik voor een gerecht te gaan dat ik dus thuis niet krijg.
Ik koos voor de Lady-Tournedos met Donald Duck-saus en kroketjes.

Ik ontleed even:

– Lady-Tournedos is een stuk vlees van 170gr. (de gewone tournedos is er één van 250gr.!) waarvan je de cuisson (om het chique te zeggen) zelf kan kiezen. Ik ging natuurlijk voor saignant.
– Donald Duck-saus is er speciaal voor mensen die niet gemakkelijk kunnen kiezen, zoals ik dus. Een peperroom-champignonnensaus die in een soort van confituurpotje op je bord staat. Superlekker!
– Kroketjes kent iedereen maar het is wel het vermelden waard dat je een grote portie krijgt.
– Verder lag er op het bord nog een soort koekje in de vorm van een kommetje. In dat koekkommetje lag een beetje gemengde sla maar die was niet speciaal.
– Groot pluspunt: de mayonaise die je ook in een klein potje op je bord kreeg, was volgens mij home-made.

De service was zeer hartelijk en de sfeer lekker Provencaals avec de la musique française!
Mijn gezelschap – bestaande uit mama, haar vriend  en twee collega’s – had maar een uurtje tijd wegens ouderavond maar daar maakte de madam des huizes geen probleem van.

Conclusie; ik ga nog eens terug maar dan wel als ik tijd genoeg heb om achteraf op m’n gemak ook nog de crème brulée te proberen.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment op “Provencaalse vingers.”

  1. Christina Says:

    nog een culinair recensie🙂
    ik was precies zone03 aant lezen


Geef een reactie

