Keukenrebellen.

Het heeft 6 jaar geduurd, maar nu begin ik het eindelijk door te hebben; als je in de HoReCa werkt, word je afgesnauwd. Ofwel door de maître, ofwel door de chef, ofwel door de klanten, je wordt sowieso minstens één keer afgesnauwd in de loop van je shift. Negen van de tien keer is dit gesnauw niet eens persoonlijk op jou bedoeld maar ligt het aan the heat of the moment.

De kandidaten van het VT4-programma hebben dit echter nog niet door en druipen één voor één af, nadat ze door de chef van die week afgesnauwd werden. “Zulk gedrag moet ik niet aanvaarden”, zei maître Luc, “ik laat me niet uitschelden voor heel Vlaanderen”, zei commis Aiki. En dan denk ik “mannekes, kijk eens naar Gordon Ramsay!”. Ik praat absoluut niet goed dat je je personeel uitscheld en zonder respect behandelt, maar iedereen moet wel tegen een stootje kunnen, zeker Keukenrebellen.

Nuja, 6 jaar geleden zou ik wel wat anders gezegd hebben, 6 jaar geleden vond ik zulk gedrag zelf ongepast. Nu ben ik ervan overtuigd dat mensen die er bewust voor kiezen in een keuken of restaurant te gaan werken, iets door hun bloed hebben stromen dat normale mensen niet hebben, één of ander tempramentvol gen dat begint te koken vanaf wanneer de chef zelf begint te koken.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Geef een reactie

