Appeltje-Z.

Sinds een kleine maand ga ik door het leven als studente DTP/grafisch vormgever bij de Syntra.
Ik wist vooraf niet 100% zeker of ik het wel tof zou vinden hele dagen met Illustrator of Photoshop te moeten werken. Ik betrap mezelf er de laatste dagen echter op dat ik Illustrator al aanzet in m’n vrije tijd, gewoon om een beetje te frutselen en zo dus ook te oefenen.

Ook vandaag heb ik weer een namiddag gespendeerd in de wondere wereld van CS3 en ik denk dat ik er een beetje over ben gegaan.
Klein voorbeeld: als Marc van The Block Hoegaarden op VT4 aan een luster trekt in de kamer van Sandra en Mike en deze bijna uit het plafond valt, denk ik “Ctrl-Z, Marc, Ctrl-Z!“, soms denk ik zelfs al in Mactermen (we werken daarmee op school) en wordt het dus “Appeltje-Z, Marc, Appeltje-Z!“…

En over The Block Hoegaarden gesproken, ze hebben daar weer een stel foempen ingestoken, zenne… Over het algemeen ben ik, zoals de meeste lezers waarschijnlijk al wel weten, enorm trots om een Antwerpenaar te zijn maar nu hebben ze een Antwerps koppel gevonden waarvoor ik me zo schaam, dat ik niet weet waar ik kruipen moet. Vals spelen, roddelen, ruzie maken, noem maar op. Mike en Sandra, en dan vooral die laatste, vinden het tof andere mensen te saboteren en doet dit op de platste manier die ik ooit gehoord heb.

Misschien ligt het aan hun onuitstaanbare kinderachtigheid, maar dàt soort Antwerps, hoor ik zelfs niet graag en mijn Antwerpse wortels liggen diep…
Alle vooroordelen tegenover Antwerpenaren die in de andere provincies kunnen bestaan worden door Mike en Sandra bevestigd maar ik wil toch even duidelijk maken aan alle lezers: scheert astemblief ni elleken Antwerpenér uiver de zelfste kam, want ni iederien is zoe gellek Mike en San.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Geef een reactie

