Day Off.

Woensdag is m’n vaste day-off van school en ik probeer die elke week goed te benutten.

Met goed benutten bedoel ik dat ik iets doe, eender wat, als ik de deur maar uit kom. Ik probeer ook elke dinsdagavond iets te doen, kwestie van de verveling tegen te gaan.

Deze week ging ik dinsdagavond met L. naar La Dolce Vita, beter bekend als den Dolce.
Aangekomen op de Stadswaag drong een gortige geur mijn neus binnen. Deze week is ontgroeningsweek (ofzoiets) van de studentenclubs en de Stadswaag was in één groot gore-fest veranderd; dronke, vuile, stinkende, kotsende, pissende schachten overal.
Ik – en ik niet alleen – heb echt iets tegen zulke taferelen, ik vind zo’n publieke vernedering voor niets nodig en ze storen alleen maar de bewoners en voorbijgangers. Maar goed dat S. – Meneer Dolce – er hetzelfde overdenkt en de deur dus goed gesloten hield voor de schachten.

Woensdag heb ik deze week meer dat goed benut.
Twintig voor twaalf: bus richting Fr. Rooseveltplaats
Achttien voor twaalf: twee klassen van de eerste graad van de lagere school stappen de bus op. Eén van de niet zo schattige en zeer luidruchtige ukkies gaat stiekem op m’n schoot zitten, ik doe ze er stiekem weer af.
Tien voor twaalf: Jelle – één van de gillende ukken op de bus – heeft het te warm en beslist op een bank te klimmen om het dakraam open te doen. De juf waarschuwt hem dat niet te doen maar als ze niet kijkt, doet ie het natuurlijk toch.
Acht voor twaalf: de bus moet ter hoogte van het St. Jansplein bruusk remmen en Jelle valt op de grond. Karma’s a bitch, ain’t it.
Twaalf uur: koffie in de Nation. Haaaa…

De komende uren in detail vertellen zou iedereen vervelen dus ik zal het houden op “ik liep de Meir een stuk of vier keer op en af en kreeg een appelflauwte in de Hema omdat ik ’s middags nog niets gegeten had”. Onderweg kocht ik trouwens een nieuwe gsm, een Sony Ericsson Z320i. Ik weet nog niet 100% zeker of ik m’n Nokia niet mis maar de Ericsson is een leuk ding en kostte maar €49.

Myeah, just another day in Zjosville, I guess.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Geef een reactie

