Puurse Kermis en Markt.

Nadat ik vrijdag officieel afgestudeerd was, snelde ik me naar huis om m’n spulletjes bij mekaar te grabbelen en nog een dutje te kunnen doen vooraleer ik richting Puurs ging, voor Pukemarock.

De line up van het festivalletje was, net zoals vorig jaar, toppie – Anouk, Gabriel Rios, Milk Inc., Monica Electronica, Dr. Lektroluv, etc – en het was de 20e editie, dus was zondag gratis voor iedereen met een combiticket.

Na 3 uur aanschuiven om op de camping te geraken en een uur rondlopen met een tent waar de stokken al instaken, waren we eindelijk klaar om ons naar de festivalweide te begeven.

Vrijdag zagen we – in deze volgorde – Monica Electronica, Milk Inc. en de Peter vande Veire Loveshow. Respectievelijk super, geweldig en opgefokt maar fijn.

Na een IJSKOUDE en korte nacht op de camping trokken we zaterdag onder de stralende zon naar het marktje, gewoon om iets te eten en wat te kuieren voor we S. op de trein zetten om te gaan werken.

A., V. en ik bleven over en trokken naar de festivalweide. Het was nog redelijk vroeg en de dingen die we wilden zien, waren pas ’s avonds, dus we genoten gewoon een beetje van de zon.
Tot ik te horen kreeg dat Flip Kowlier ziek was en vervangen werd door De Jeugd van Tegenwoordig. Well, I’ll be damned, it made my day! De hele zomer mis ik ze op elk festival omdat ik niet kon gaan, en nu kwamen ze geheel toevallig ergens naartoe waar ik ook was!

Verder zagen we die dag ook nog Anouk, Gabriel Rios en een stukje Dr. Lektroluv – tot we allevier (S. was net voor Gabriel Rios teruggekeerd van haar werk) zo moe waren dat we niet meer konden bewegen.

De nacht van zaterdag op zondag was wederom IJSKOUD en deze keer superkort aangezien een hoopje jeugdbeweging de hele camping op stelten zette en daarna onze buren de slappe lach hadden die nogal aanstekelijk werkte op V. en mij.

Zondag na heel wat geprak de tenten opgeruimd en in de auto gestoken. Nog heel even op de weide geweest, frietjes gegeten, colaatje gedronken en rond 17u huiswaarts vertrokken.

Met een knalrode (van de zon) neus viel ik zondagnacht in een diepe slaap, in m’n eigen bed, zonder luidruchtige buren, op een matras! Zalig.

Festivals, er is iets mee dat me tegelijkertijd enorm aantrekt en afstoot.

A., ik en V., gemaakt door S.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Geef een reactie

