Allah akhbar.

Ik betrap me er soms op dat ik denk dat België het enige land is waar veel moslims wonen of zelfs dat Antwerpen de enige stad is waar veel moslims wonen.

Niet dus. In the US of A wonen ook veel moslims. De arme schapen zullen het daar nog wel tien keer moeilijker hebben als hier.
Wonder boven wonder zijn sommigen van hen echter geen terroristen maar wél stand-up comedians (wat is het Nederlandse woord daarvoor weer?).

En wat doen stand-up comedians? Met zichzelf lachen.
In de documentaire Muslim American Comics Come of Age – die net gedaan is op Nederland 2 – zien we een aantal moslims in Amerika die lachen met het feit dat ze op de luchthaven “willekeurig” gefouilleerd worden.

Hey, wauw, supercool, doe maar! Elke ethnische groep heeft zoiets al gedaan; de Joden (zie Rodney Dangerfiel, geboren als Jacob Cohen, om er maar één te noemen), de zwarten (Chris Rock, Cedric the Entertainer, the list goes on and on), de Latijns-Amerikanen (Pablo Francisco is my fave!) en zelfs de Indiërs (Russell Peters).
Bovendien vind ik de naam van hun tour – Allah Made Me Funny – op zich al grappig.

Als ik in Amerika woonde, zou ik wel willen gaan kijken, denk ik. Want ik ben NIET bevooroordeeld, ik scheer NIET iedereen over dezelfde kam en ik doe er godverdomme enorm veel moeite voor ook!

PS Tijdens het schrijven van dit postje moest ik denken aan iets dat, toen ik in de lagere school zat, enorm in was om te zeggen. Vraag me echter niet waarom. Het gaat als volgt:

Allah is groot
(dat had ik al vernomen van Mohammed van achter de hoek)
Allah is machtig
(dat vertelde Mustaffah van bakkerij Zahnoun me al)
Allah heeft ne piet van ne meter tachtig
(dat is nu iets dat ik niet geloof, sie!)

Explore posts in the same categories: Uncategorized

4 reacties op “Allah akhbar.”

  1. Kaat Says:

    Dat laatste zei ik ook eens tegen Rachid… Het was de eerste en de laatste keer🙂

  2. zjoske Says:

    @ Kaat: het is maar een grapje, hoor

  3. Yannick Says:

    Toevallig heb ik die docu ook niet zo lang geleden gezien, maar op nen andere zender (BBCW).

    leuke docu en een paar keer goed gelachen met de mopjes. It’s funny cause it’s true.

  4. Kaat Says:

    @Zjoske: weet ik hoor🙂 Ik zei het toen ook als een grapje😀


Geef een reactie

