Snoepkast.

In mijn ogen heeft elk gezin een snoepkast. Die zit dan propvol met Snickers, Twix en andere chocoladedingen zoals M&M’s, oh en chips, zoute, paprika, pickles, alle smaken die er bestaan, met of zonder ribbels en misschien zelfs een potje dipsaus. Als je dan op bezoek gaat, zegt men “rommelt maar is in de snoepkast als ge wilt…”.

Elk gezin heeft zo’n snoepkast, behalve dat gezin waar ik deel van ben. Mamie is wat ik noem een gezondheidsfreak, ze koopt zelden tot nooit dingen die in een snoepkast thuishoren. Misschien maar goed ook want ik ben wat men noemt een boefkont, ik prop mezelf vol met al wat slecht is voor je.

Nu mamie drie weken weg is, kan ik kopen en snoepen wat ik wil. Mamie is er namelijk niet om me op de calorieën te wijzen.

Simsalabim, knal, boem, bats en tadaaaaaa: Casa Lotry heeft een snoepkast! Ik som eventjes de inhoud op:

  • Knoppers, wafertjes met chocolade, witte crème en hazelnoten. Yum. Als mamie me vraagt of ik iets van de winkel nodig heb, zeg ik steevast “ja, Knoppers” maar ik krijg ze nooit. Nu ik de verantwoordelijke voor de aankoop ben, zijn ze dus wel in huis.
  • Een amandelcake met chocolate chips. Lekker vettig.
  • Pinda’s, de Aldi-versie van M&M’s. Mamie vindt ze vies omdat er een licht zout smaakje aan is, maar ik vind de combo zout en chocolade niet slecht.
  • Pistachenoten. Zo van die zoute.
  • Daarnet heb ik zoute chips gekocht in de nachtwinkel maar ik heb teveel cake en pinda’s gegeten om er nog van te kunnen genieten. Misschien kan ik best een uurtje wachten…

Ik krijg al dat lekkers waarschijnlijk niet op voor mamie terugkeert en alles voor me verstopt, zoals ze deed met de zoute microgolfpopcorn. Wie geïnteresseerd is mag gerust eens komen rommelen in m’n snoepkast!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

2 reacties op “Snoepkast.”

  1. wai lam Says:

    ZOUTE MICROGOLFPOPCORN = HET BESTE!!!!!! woot woot!!

  2. Lucie Says:

    Wij hebben ook geen snoepkast. Niet dat mijn mama geen zoetigheid koopt, maar vaak verdwijnen die dingen heel rap. In onze kast liggen dus enkel koekjes die niemand graag eet, en soms eens een zak chips. Maar nu heeft mama voor de herexamens een hele bak vol snoep gekocht: wafels, leo’s, m&m’s, maltezers,… Allemaal grijpklaar voor op te eten. Mmmmm! Ik wil altijd zo’n snoepkast, maar ik vrees wel dat dat niet zo goed is voor mijn gezondheid…


Geef een reactie

