Die ochtend in Merksem.

Hoera, ik heb de hele nacht doorgeslapen zonder wakker te worden van de jeuk van m’n beten of het gezoem van een mug! Zelfs zonder geklop en geboor of geroep en getier van de buren. Een mens zou denken dat je dan goedgezind wakker wordt…

Om 10u40 werd ik gewekt door een smsje van G. Of ik even iets wilden zoeken in haar inbox. G. gaat een katje kopen bij een dame in Friesland ofzoiets. G. is al in Friesland ofzoiets maar had de gsmnummer van de kattendame nodig. Kijk, dan denk ik “denk daar toch op voorhand aan”. Maar goed, G. is een goede vriendin dus ik zoek de nummer op.

En ik weet dat 10u40 niet vroeg is, integendeel, voor mensen met kinderen is dat al bijna late namiddag. Maar ik slaap altijd lang en was dus niet echt blij met het wakker zijn om 10u40.

Soit, nu ik toch wakker was, checkte ik m’n mails. Ik moet m’n stageverslag opnieuw maken en werkte het een paar dagen geleden af. Nu zat ik dus in spanning te wachten op een mail van de lector die de hele boel nakijkt.
Ik had een mail van de lector in kwestie, een lange mail. Te lang naar mijn goesting. Een hele resem opmerkingen – die stiekem heus wel meevallen – deden m’n motivatie dalen onder het nulpunt.

Tussen het leren van die 4 f-ing herexamens en het schrijven van dat stagerapport blijft er weinig kracht over en op zulke momenten kan dat diploma me dan ook gestolen worden. Dan denk ik “fuckt dees, ik stop er gewoon mee!”

Na een tiental minuten van geklaag (tegen mezelf natuurlijk want mamie is nog op vakantie) en zelfs een paar wanhoopstraantjes besef ik dan dat het wel meevalt.

Ik ben nu twee uur eerder dan gepland wakker en kan evengoed nog even één en ander bijsleutelen aan dat f-ing rapport voor ik ga werken.

Hoe-ra…

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Geef een reactie

