Summer in the city.

Op een hoekappartement zoals datgene waar ik woon, schijnt de zon de hele dag binnen. De hele, godganse dag… Het is nu 23u36 en het is hierbinnen 30°C.

Ik wil niet flauw doen en het goede weer jinxen maar ik vind zo’n temperatuur best ondraaglijk. Ik heb al twee keer gedoucht vandaag en al zo’n vijf keer m’n gezicht onder de koude kraan laten hangen. Zulke dingen helpen dan voor welgeteld 2 minuten.

Een vijftal minuten geleden hoorde ik gierende brandweersirenes. Zou de hitte die ene boom in Merksem hebben aangetast? Mijn innersensationseeker rende naar het terras om te kijken in welke richting de sirenes gingen.

En toen voelde ik het… een briesje, een fris briesje. En ik zag bliksemschichten die me voor de eerste keer in m’n leven niet bang maakten. Bliksem = onweer = verfrissing! Eindelijk!

Ik wilde de deur van het terras en het raam van m’n kamer open laten staan zodat de lucht in mijn persoonlijke serre zou gaan bewegen. Spijtig genoeg voel ik er zelf niets van en is mijn kamer nu al overhoop geblazen.

Als je me zoekt, ik sta op m’n terras met m’n hoofd in de regen, zoekend naar afkoeling.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Geef een reactie

