Pat de platte kak.

Ik heb, tot m’n enorm grote spijt, een herexamen voor het vak Massamedia; radio en televisie in België.

Ex-Plantijners zullen bij het lezen van deze post terugworden gezogen in de hel van dat vak.
Toekomstige Plantijners: wees gewaarschuwd.
Bovendien bevat deze post ook een beetje raad voor de leerkrachten van nu en in de toekomst.

De lector van het vak wil volgens mij stiekem een roman schrijven in plek van een cursus. De zogezegde “syllabus” van 70 paginas bestaat uit bladen en bladen doorlopende tekst. Dat zulke dingen niet aantrekkelijk zijn om te leren, is een zwaar understatement.

Het gebruik van woorden zoals “als dusdanig” en “desalniettemin” is trouwens compleet overbodig en titels zoals “Naar een afschaffing van de openbare omroep? De omvorming van de openbare dienst BRT naar de naamloze vennootschap VRT” nodigen ook niet meteen uit het komende hoofdstuk te leren.

Ik word er gewoon agressief van, letterlijk. Mamie vindt het heel entertainent mij te zien razen over hoe slecht de cursus wel gemaakt is maar ze weet niet dat ik met de gedachte speel dreigbrieven naar de lector te maken.

En nu ga ik effe afkoelen.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment op “Pat de platte kak.”

  1. Kaat Says:

    Ik begrijp de frustratie volledig. Minstens de helft van die cursus is trouwens overbodig gebrabbel… Veeeeeel moed nog met het studeren!! Ik duim voor je hoor!


Geef een reactie

