Everybody needs good neighbours.

Deze ochtend, 8u45, ja ik zei kwart vóór negen op een zaterdagochtend, werd ik gewekt. Niet door het geluid van mijn nieuwe wekker, nee door geklop en geboor. Een hoog, scherp, schel geboor en een luid, zeer luid geklop.

Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd. In de acht jaar dat mamie en ik op dit appartement wonen is er al zoveel geklopt en geboord dat ik me afvraag hoe dit gebouw nog recht kan staan met al die gaten erin. En natuurlijk moeten alle verbouwingen gebeuren oftewel in de vakantie oftewel tijdens mijn blokperiode.

Vandaag had ik er echt genoeg van om maar niet te zeggen dat het m’n strot uitkwam. Ik ging de gang in om te ontdekken vanwaar het lawaai kwam. Net toen ik besliste naar beneden te stormen, ja in mijn pyama, om te gaan brullen tegen de persoon die per se om kwart voor negen ’s ochtends op een zaterdag moet boren en kloppen, hoorde ik iemand de lift in gaan en wat later hoorde ik de voordeur sluiten. Blijkbaar was het een slotenmaker die dringend om kwart voor negen op een zaterdagochtend een slot moest komen vervangen.

Eventjes dacht ik dat de stoners/alcoholiekers die onder ons wonen in hun roes hun sleutels niet vonden maar blijkbaar zijn die toffe mensen op vakantie. Het was dus de grote, vieze, stinkende dokwerker aan de andere kant van de gang die mijn zaterdag en mijn humeur verpestte.

Ja, hoor, het is een echt pleziertje in een een appartementsgebouw in Merksem te wonen.

Wanneer ik alleen ga wonen, bouw ik een hut in een veld waar ik geen buren heb en tot dan slaap ik met m’n iPod naast me zodat ik het geboor en geklop snel kan vervangen door geboor en geklop waar een melodietje in zit.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

2 reacties op “Everybody needs good neighbours.”

  1. Kaat Says:

    Bah. Daar zouden gevangenisstraffen moeten op staan!

  2. misslaris Says:

    Klinkt bekend!🙂 Tof he, een apartement….

    Wij hebben een ezel die ons zaterdags morgens wakker balkt🙂
    http://misslaris.wordpress.com/2008/07/23/ezeltje/


Geef een reactie

