Les Ardentes.

Ik dacht dat ik dankzij m’n herexamens en m’n – voor mij – dure verjaardagsfeestje deze zomer geen festivals zou doen.

Gelukkig is er klasgenootje C. die bij JIM TV werkt en aan ticketten kan geraken. Ik mocht, samen met schoolgenootje J., zaterdag 12 juli mee naar Les Ardentes, Electro et Rockfestival à Liège. Toeval wil dat dat net de dag was wanneer ik het liefst wilde gaan. Jiiiha en duizend maal dank aan C.

Effe een lijstje van de dingen die we gezien/gehoord hebben (niet chronologisch zo denk ik momenteel eventjes niet):

  • Puppetmastaz – Duitse hiphop met handpoppen. Een urban versie van The Muppets?
  • Dizzee Rascal – moddervette Britse hiphop with a twist.
  • Calvin Harris – grote verrassing want stond niet in het boekje met de line up. Superfeest!
  • The Streets – Mike Skinner was in form – hij dook zomaar het publiek in – en ik keek ernaar. Ik had kippenvel bij Blinded by the Lights en Dry your Eyes, ging uit de bol bij Fit but you Know it. Heerlijk, held.
  • Noisia – hoewel ik het genre nooit lang volhoudt was dit toch een lekker staalte drum ’n bass.
  • DJ Marky & Stamina MC – not bad at all maar na Noisia had ik wel genoeg d ’n b gehoord.

Maar toen, het moment waar ik de hele dag al op wachtte en naar uitkeek, mijn absolute hoogtepunt:

  • CROOKERS!!!!!! Door een miscommunicatie in m’n brein het begin gemist en niet zover vooraan kunnen staan als ik wilde maar mijn helden Phra en Bot did it again. THEY BLEW MY F’ING MIND! Heb er simpelweg geen woorden voor. Zelf gaan bekijken zou ik zeggen! J. volgde die raad op en was even hard onder de indruk als ik de eerste keer.

Na een uur te wachten in het station van Luik, met modderbrokken aan de benen en de schoenen, en een treinrit van een dikke twee uur, kroop ik rond 9u deze ochtend m’n bedje in en viel ik in een heel diepe slaap die welgeteld twee uurtjes duurde want om 13u had ik afgeproken met E.

Moe zijn hoort erbij. Dankzij C. heb ik toch een beetje het festivalgevoel kunnen ervaren deze zomer en daarvoor ben ik haar heel dankbaar. Ik zou haar eeuwig dankbaar zijn als ze me had voorgesteld aan VJ Niko…

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Geef een reactie

