TwinPeaks.

Ik voel me een beetje vreemd. Alsof de tijd voorbij vliegt zonder dat ik er iets van merk.

In het vijfde of zesde middelbaar liet m’n leerkracht Engels/Nederlands, meneer Somers, een fragment zien uit de cultserie, Twin Peaks. Het moment waar Laura Palmer’s moeder via de telefoon hoort dat haar dochter overleden is. Van het 20-tal leerlingen die toen in de klas zaten was ik de enige die geïntrigeerd was door de manier van filmen, de muziek, de sfeer die er heerste in dat korte fragmentje.

Op Canvas werd vandaag de eerste aflevering van Twin Peaks getoond. Ik word er helemaal ingezogen. Niet de vraag “Who killed Laura Palmer?” houdt me bezig, volgens het mini-interview met David Lynch in Humo wordt dit mysterie niet opgelost. Het is weer de manier van filmen, de muziek, de sfeer.

Of is het misschien het huwelijk van vriendin en klasgenote G. morgen, waardoor ik me zo vreemd voel? Niet alleen is het thema disco en zal ik een fluo groene pruik dragen maar ook is zij de eerste uit onze vriendengroep die gaat trouwen.

One down, four to go.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Geef een reactie

