Here I come to save the day…

…or euh night.

Het is nu 2u13 ’s nachts. Een dikke tien minuten geleden werd ik uit mijn bijna-slaap gewekt door een doffe plof, coming from the kitchen. Het leek wel alsof er iets gevallen was, maar ik kon me niets inbeelden dat niet stabiel stond in de keuken. Ik hoorde ook nog een geluid dat leek op iets dat aan het schuiven was.

Was er dan toch iets uit evenwicht gevallen?

Misschien was het de PMD-zak die van de deurklink waar hij aanhangt geschoven was. Of het bestekmandje dat ik het afdruiprek stond.

Ik ben niet alleen nieuwsgierig maar ook nen broekschijter dus ik moest gaan kijken wat er gaande was in de keuken.

Nadat ik m’n nachtlampje aandeed, kwam ik uit m’n bed. Voor de lezers die me niet kennen: ik bougeer niet zonder licht, dat is de broekschijter in me. Ik ging naar de keuken en door op het geluid af te gaan kwam ik bij mamie’s koffiezetapparaat. Er kwam een beetje rook uit de onderkant van het ding en het rook alsof minimensjes binnen in het apparaat vuurwerk aan het afsteken waren.

Ik ben niet alleen bang voor het donker maar ook voor brand (en vele andere dingen maar dat is voor een andere keer) dus ik trok meteen de stekker uit. Ik wilde best weten wat er aan de hand was met mamie’s ochtendvriend dus ik hield het ding oversteboven en werd kletsnat, er zat dus water in.
Niet gek voor een koffiezetapparaat maar dat water in combinatie met de rook en de vuurwerkgeur maakte me toch wat wantrouwig.

Ik schreef een briefje voor mamie zodat ze binnen een paar uurtjes, als ze opstaat, weet waarom het fokkiesjamien niet op z’n plek staat en wat al die natte handdoeken op de verwarming doen.

Nu, 2u23, ben ik natuurlijk klaarwakker, mede door het tikken van deze post, dus zie ik me genoodzaakt nog een aflevering van mijn geliefde The OC te bekijken.

Heb ik nu eigenlijk ons appartementje gered van een brand(je) of ben ik echt zo’n kakker als mensen me zeggen?

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Geef een reactie

