Word Vomit.

Urban Dictionary’s woord van vandaag is: Word Vomit.
Deze term slaagt op het moment in een conversatie waar je er iets uitflapt dat je eigenlijk beter voor jezelf houdt.

Het normale stramien ziet er als volgt uit: denk – denk – spreek (de tweede keer denken is optioneel maar aangeraden).

Mijn stramien ziet er iets anders uit: spreek – denk – denk – vervloek (ook hier is de tweede keer denken optioneel maar iets minder effectief aangezien het al te laat is).

Ik beschrijf even hoe het meestal gaat.
Mijn gesprekspartner zegt iets waar ik beter gewoon “uhu” of “ja hoor” op zeg. But no, dat kan ik niet. Op dat moment voel ik de word vomit naar boven komen, ik slik nog een paar keer maar tevergeefs. Exorcist-gewijs spuit er een overvloed aan woorden uit mijn mond, terwijl ik praat denk ik “zwijgen, Zjos, zwijgen” maar het lukt me niet. Het is alsof wanneer ik zou stoppen met praten, ik niet meer zou kunnen ademen, ik moet verder gaan. Ik blijf verder gaan.
Ondertussen is mijn gesprekspartner helemaal gedegouteerd van de woordenkots die maar blijft komen. Wanneer ik eindelijk klaar ben, dan pas gaat er een belletje rinkelen “oei, dat had ik beter niet gezegd” – “ik had beter nagedacht voor ik dat zei”.

Aan al mijn verleden en toekomstige gesprekspartners: word vomit is een serieuze aandoening waar ik aan werk, maar het gaat traag. Iedereen moet zich ervan bewust zijn dat ik een goed persoon ben, met goede bedoelingen. De sluizen tussen mijn hersenen en mijn mond werken echter niet zo goed. Ik praat teveel, waarvoor mijn excuses aan de mensen die al slachtoffer zijn geworden van mijn kots.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Geef een reactie

