“The Lonely Loner…

…seems to free his mind at night” (klik en voel wat ik voel tijdens het schrijven van deze blog)

Ochot seg, dat klopt als een bus!

Als je een beetje een slechte slaper bent, zoals ik, heb je veel tijd om over dingen na te denken.

Als ik heb goed begrepen heb, heb ik dat niet goed slapen geërfd van de papa.

Niet goed slapen? Wel, ik slaap graag, ’s ochtends denk ik “oh nee, nog keilang tot ik terug in bed mag.” Maar wanneer het dan avond is en ik in m’n bed zou kunnen gaan liggen, doe ik dat niet. Ik zit uren te tokkelen op het internet, die ene persoon die om 2u nog op MSN zit, ben ik en er is geen Vitaya-docu die ik niet gezien heb. Met andere woorden, als ik ga slapen, is het eigenlijk al veel te laat en dat is waarschijnlijk de reden waarom ik de ochtend begin met die ene gedachte.

Het is trouwens een vicieuze cirkel want als je ’s nachts (soms zelfs al ’s ochtends) niet slaapt, slaap je in de dag wel en kan je ’s avonds weer niet slapen.

Nuja, mijn punt is eigenlijk dat zulke nachten best eenzaam kunnen zijn als je niemand hebt om mee te praten.
Het positieve en tegelijkertijd ook het negatieve aan die lange nachten is dat je dan veel tijd hebt om over dingen na te denken, er is toch niets of niemand dat je stoort in je gedachten.

Waar ik overdag mezelf bezig houd om aan bepaalde dingen niet te denken, lukt dat ’s nachts niet. En waar ik overdag soms geen tijd heb om aan bepaalde dingen te denken, heb ik dat ’s nachts wel.

Ik vraag me soms af of er nog mensen zijn met hetzelfde – verschrikkelijk vreemde – bioritme als ik.

Zou ik een nachtdier geweest zijn in een vorig leven?

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Geef een reactie

