Huiswaarts.

Daarnet, onderweg van een redelijk nutteloze, tijdverspillende voormiddag op school merkte ik enkele dingen op.

De weg van school naar huis is zo stedelijk als stedelijk kan zijn. Maar in de grijze massa, die vandaag zelfs de verschrikkelijk zware lucht aandeed, ontdekte ik toch enkele kleurtjes.

Een berm die vol paardenbloemen en klaprozen staat, de landmeters aan het werk met hun fluo oranje jassen, de muren aan het nieuwe skatepark die fantastisch mooi bespoten zijn met graffitti.

Ja, Antwerpen heeft een nieuw park: Park Spoor Noord, aan “den Dam”, is blijkbaar wel de moeite maar ik ben er zelf nog niet geweest.

Toen de bus stilstond aan het rode licht zag ik de dame in de wagen naast me bewegen op de maat van de muziek die uit mijn iPod kwam.

 

Zou dan toch iedereen dezelfde muziek horen?

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Geef een reactie

