Schandalig.

“Hoe schandalig ben ik?”

 

Dat vraag ik me momenteel af.  Ik ben nl. mijn grote zus haar verjaardagsfeestje rats vergeten. Gewoon vergeten.

Excuus? Heb ik eigenlijk niet. Jammer genoeg.
Ik zou kunnen zeggen dat ik het was vergeten omdat ik bezorgd ben over een vriendin van me die het even niet makkelijk heeft.
Of omdat ik me zelf niet zo goed in m’n vel voel de laatste tijd en teveel met andere dingen bezig ben.
Of omdat ik niet goed slaap of teveel feest de laatste tijd.
Of dat m’n mamie er niet is dit weekend om te eraan te herinneren.

Al die dingen zijn geen smoesjes, ze zijn echt waar. Maar hetgeen dat er het meest voor gezorgd heeft dat ik mijn grote zus haar verjaardagsfeestje vergeten ben is die ongelooflijke zeef in mijn hoofd.

Ja, ik ben gigantisch vergeetachtig. Ik heb mezelf al aangeleerd om dingen die ik niet mag vergeten in de agenda in mijn GSM te zetten. Dagen dat ik moet gaan werken, verjaardagen, zelfs “vlees uit de vriezer halen” moet ik erin zetten. Het helpt, als ik niet vergeet de reminder in te stellen, natuurlijk.

En dankzij die ongelooflijke vergeetachtigheid voel ik me nu bijzonder schuldig. En terecht.

Gelukkig was grote zus niet boos.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Geef een reactie

