Aantwaarepe.

Net zoals Nicodemus van EskimoKaka, wil ik mijn zegje doen over de resuslaten van het onderzoek naar onze Belgische provincies.
Als trotse Antwerpenaar zal ik het komende bericht in m’n beste Aantwaarps proberen schrijven.

Ten ierste: van waor kome die 800 Vloaminge die da mé da onderzoek emme meegedoan? Is die streekproef wel just gedoan of kome al die manne zelf eut de Limburg?

Ten twidde: wij zeng wel vriendelijke mengse mor ge moet der wel tege kunne da w’allis ne steek geve. A ge doar al ni tege kungt, dan zedde mor een platte vijg.

Ten darde: ons province is gin vriendjes mé een aander province oemda wij gewoon al starrek genoeg zeng oep ons eige. Wij hemme geen poepvriendjes nodig voer ongs te steune.
De rede voerwa da oost en west vloandere mate zeng is oemda die mekoar verstoan, met da absurd toltje. En de Limburg en Broabant zen gewoen allemoal platte vijge.

Ten virde: edde ongs Antwaarps’andjes al is geproeft? In de Limburg emme ze allien mor prosesserupse, in Vloams Broabant emme ze een goei birreke nort schent mor ik em er nog ni van g’oort, Lambiekbier. Mor wie kengt De Keuninck ni, eh?
Ing West Vloandere emme ze de zie, ja, mor wij emme ’t Scheld en in Owest Vloandere klappe ze gewoen aorig.

Antwerpenaren een hoge dunk van zichzelf? Neih…

 

Explore posts in the same categories: Uncategorized

4 reacties op “Aantwaarepe.”

  1. K. Says:

    Groot gelijk Zjoske! Ik moest hier effe heel hard lachen om “In de Limburg emme ze allien mor prosesserupse” hahahaha! En de Antwerpse handje, daar kan niemand aan tippen. Een neutrale bron (mijn schoonmoeder in het verre Afrikaanse Niger) heeft het nog niet zo lang geleden bevestigd! En ‘geproefd’, is da in’t Antwerps met een ‘t’?🙂

  2. zjoske Says:

    aantwerpeneire moge alles schrijve gellek da zun da zellef wille

  3. wai lam Says:

    sgoe gezee

  4. steph. Says:

    HAhahahaa, geweldig!
    kheb het luidop probere lezen maar uit mijn mond trekt het nog steeds op gene zak.

    Ik kan geen aantwaarps, ik ken mijn straten nog ni rats vanbuiten enz.. how will I ever fit in?:p


Geef een reactie

