[Wijvenweek] Shoppen én Mannen.

Oops, twee dagen overgeslagen. Ik zal, om het goed te maken, twee onderwerpen in één post gieten.
De post over het huishouden sla ik maar over… Yours truely woont namelijk nog thuis en geeft met schaamrood op de wangen toe dat het huishouden een beetje aan haar voorbij gaat…

Maar soit, shoppen dus, daar kan ik wél wat over zeggen… Meestal is shoppen voor mij niet iets dat ik doe omdat ik iets bepaald nodig heb maar wel omdat mijn geld brandt in m’n zakken… Spijtig maar waar… Ik geef gewoon graag geld uit. Ik heb een enorm zwak voor spulletjes die er gewoon leuk uitzien. Zo heb ik een tiental schriften die ik nog nooit gebruikt heb want “eens ze vol zijn, zijn ze voor de vuilbak, en dat zou zonde zijn”.
Qua verslavingen kan je bij mij alles vinden. Ik heb een 7-tal zonnebrillen. Niet één voor elke dag, niet één voor elke outfit. Nee, gewoon 7 verschillende, omdat ik ze allemaal mooi vond… Daarna komen de zakken. Kleine zakken, grote zakken, sportieve, klassieke, fleurige, ééntonige, alle maten, vormen en kleuren kan je bij mij vinden. Ten slotte, schoenen. Zoals bij de meeste vrouwen het geval is, heb ik géén 10 paar laarzen en 7 paar pumps maar wel zo’n 4 paar ballerina’s, een 7-tal flipflops (HAVAIANAS!!!) en dan nog een hele reeks sportieve schoenen. Vooral Nike’s maar dat is niet expres gedaan. Ik heb zelfs twee paar schoenen die alleen van kleur verschillen. Ik heb ook heel veel sjaals maar net zoals bij de schoenen, de zakken en de zonnebrillen het geval is, gebruik ik steeds dezelfde…
Als afsluiter: winkelen doe ik liefst met vriend(inn)en die me raad kunnen geven over hoe ik sta met hetgeen ik aan heb, als ze me maar met rust laten als ik niets vraag…

Over naar de mannen. Er is zoveel te zeggen over mannen.
Om wat inspiratie op te doen, lees ik snel wat er in de mail staat over dit onderwerp.
Ik heb graag mannen die groter zijn als ik. Enerzijds omdat het anders wel heel vreemd zo zijn, anderzijds omdat dat een beschermend gevoel geeft. Hij moet niet supergespierd zijn maar een beetje brede schouders zijn altijd een pluspunt.
Er springt plots iets in m’n hoofd: de vriendschappen die ik met mannen heb gehad ik mijn leven, waren telkens enorm speciaal voor mij… Om één of andere reden, lijken zo’n vriendschappen me altijd op een ander niveau te zijn dan de vriendschappen die ik heb met meisjes. Niet beter of slechter, gewoon héél anders. Maar goed… Ik lees het mailtje nog eens na… Hmm, toch niet zo’n makkelijk onderwerp als ik dacht.
Mannen geven je een speciaal gevoel. Terwijl wij als vrouwen eeuwen lang hebben gevochten om te staan waar we nu staan in de maatschappij, vind ik het best leuk om even de deerne in nood uit te hangenen mijn lot volledig aan hem over te laten. In de stijl van “oh is er hier dan nergens een grote sterke man die mijn tassen wil dragen?” Ik denk dat een groot deel van de vrouwelijke bevolking dit kan bevestigen.

EDIT: als afsluiter een leuke man om naar te kijken:

gosh.jpg
Explore posts in the same categories: Uncategorized

Geef een reactie

