[Wijvenweek] Mijn wijflijf.

Ja hoor, het is zo ver..

Okee, eerste post, over mijn lijf.
Ik zal eerst mijn lijf een beetje beschrijven, zodat iedereen kan volgen.

Ik ben 1m57 groot, heb bruin haar waar al verschillende kleurtjes op gezeten hebben maar momenteel is het redelijk naturel, mijn ogen zijn groen-grijs van kleur, rond en groot, ik ben euh… laat ons zeggen mollig en mijn boezem is ook niet wat men noemt klein.

Elk meisje en elke vrouw heeft wel iets aan haar lichaam waar ze niet tevreden mee is. Bij mij is dat dus niet anders. Mijn complexen zijn niet erger dan anderen of over rare lichaamsdelen maar ze zijn er dus wel degelijk.
Sommige dagen kan ik ze perfect van me afzetten en durf ik zelfs eens denken “amai ik zien der goe uit”, andere totaal niet. Op die dagen wil ik liefst van al gewoon in een hoekje kruipen en niemand zien. De hele dag voor de tv hangen en alleen via msn met mensen praten.
Ik voel me dan trouwens niet alleen vanbuiten “niet goed genoeg” maar ook vanbinnen… Ja, hoe ik me voel over mijn uiterlijk heeft een invloed op hoe ik me voel als persoon. Ik vind mezelf op zo’n dagen niet grappig genoeg, een slechte vriendin, niet “cool”, een kluns, …

Zaterdagavond was een goede avond, we gingen met een hoop vrienden naar D-Club. Ik had zin om eens goed veel moeite te doen en stond bij gevolg een tweetal uur in de bad- en slaapkamer. Na duizend outfits en een gevecht met de haardroger én stijltang die ook een wafelijzer is, was ik eindelijk klaar. Ik had mamie’s make-up stiekem gebruikt en ik zag voor één keer dus niet lijkbleek, ik droeg een donkergroene rok tot onder m’n knieën en een zwart topje waar een witte ster op staat met bijpassende oorbel in stervorm, omdat ik nu eenmaals iets heb met sterren.
Na een half uur in de sneeuw te staan wachten op de bus had ik zelfs een gezonde, natuurlijke blos op m’n wangen.
But it paid off, ik voelde me al redelijk goed en had al een paar keer gedacht “you clean up nice” maar toen ik de bus op stapte zei Greg meteen “amai gij ziet der goe uit” en toen ik in D-Club aankwam zei Steph “ge ziet er kei mooi uit, Zjos”. Mijn zelfvetrouwen was dus op een goed niveau die avond, zeker toen iemand die ik al een jaar of 5 niet meer gezien had ook nog eens zei “ge ziet der echt goe uit, seg”.
Zondagavond was iets minder goed. Ik was om 15u beginnen werken in het Chinees restaurant, mijn haar zat in een staartje en had zelfs geen oorbellen in. Toen ik een half uurtje thuis was, rond een uur of 23u30, kreeg ik telefoon van Steph. “Zjos, zijde gij al thuis van uw werk?” – “Ja, waarom?” – “Ik heb een ticket over voor de Noxx, wilde mee?” – “Ok, sgoe, ik kom eraan”. Snel snel kleren kiezen gaat veel gemakkelijker dan wanneer je alle tijd van de wereld hebt, maar achteraf voelde ik me toch niet meer zo lekker. Mijn haar zat nog steeds in een staartje, dankzij de sneeuw was mijn bles lekker vettig en ik rook nog naar de Chinese keuken want ik had net geen tijd genoeg om te douchen. Ik had een gewone jeansbroek aan, die ik normaal nooit aan doe om weg te gaan, en een zwart topje, nog steeds geen make-up en zelfs geen oorbellen. Als je zo naar één van de grootste gayavonden van het jaar gaat, kan je bijna niet anders dan je slecht voelen. Een hoop mannen die meer make-up op hebben als jij, ja dat werkt intimiderend… De vrouwen die op de podia in hun ondergoed stonden te dansen en zelfs zonder hun gigahakken nog twee koppen groter zijn als ik maakten het alleen maar erger. Op zo’n momenten zou ik al blij zijn als ik iets groter was of met hakken kon wandelen zonder na 5 minuten tranen in de ogen te hebben van de pijn.

Zo zie je maar, make-up en mooie kledij doen wonderen, al is het maar voor jezelf.

EDIT: Morgen ga ik naar de kapper.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment op “[Wijvenweek] Mijn wijflijf.”

  1. Steph. Says:

    you looked nice on sunday too hoor😉


Geef een reactie

