And now the end is near…

… and so I face the final day at theguesthouse.

Ellen was begin deze week jarig en ik kreeg de opdracht een kadootje te gaan kopen voor haar, van iedereen @ theguesthouse. Het zou een VivaBox worden van de AB in Brussel. VivaBoxen kan je kopen in de Free Record Shop, Fun, Club, Bozzy, Fnac en online. Ik snel snel naar de Free Record Shop, die waren uitverkocht. Ik snel snel naar de Fnac, die hadden inventarisdag. Ik met lege handen terug. Ellen had al gevraagd waar ik was maar iedereen had deze vraag genegeerd. Toen ik terug kwam zei ze “grote verdwijntruc ofwa?” waar ik alleen maar “euh … ja” op kon antwoorden.
Volgende dag nog eens proberen, meteen naar de Fnac, in de hoop dat ze nu wél open waren. Aangekomen in de Grand Bazar op de Groenplaats wachtte ik nog eventjes op Steph die me gezelschap zou houden. We gaan de Fnac binnen en wie zie ik daar? Ellen! “Shit, Steph, Ellen is daar, snel weg, ze mag ons ni zien” – “Ah maar Zjos, da ding da gij wilt kope, verkope ze daar ook” zei Steph al wijzend naar de Bozzy, dus wij naar daar, snel gekocht en snel weer weg.
In de namiddag hebben we de kado gegeven en er maar meteen bij verteld dat dat mijn grote verdwijntruc was van de dag ervoor. Ik werd door Marko eventjes omgedoopt tot Transport Lotry.

Vandaag is dus de laatste dag van mijn stage. Gisteren heb ik de mensen hier al getrakteerd op lekkers van The Foodmaker omdat er vandaag niet bijzonder veel volk in tha house is. Vier brownies, vier oatmealcookies met chocolade, vier muffins en zes flapjacks. Ze vielen in de smaak.
Ik ben ook getrakteerd geweest; totaal onverwacht kreeg ik een kado van de hele bende hier. Een bon van de Fnac, die Ellen, hahaha, in de Fnac had gekocht op net dat moment dat ik daar een kado voor haar ging kopen. Ik kreeg ook een boek “From the cow to the typewriter. The (true) history of writing.” van Alessio Leonardi, een bijzonder leuk geïllustreerd boek dat ik al voor de helft heb gelezen ondertussen. Maar het leukste van allemaal vond ik nog het kaartje waar iedereen iets leuks op had geschreven… Joepie, danku, super!
Ja, ik voel me nogal snel emo. Ja, ik was dus ontroerd. Ja, ik heb me sterk gehouden😉

Volgende week is het Paasvakantie maar ik denk dat ik daar niet al te veel van ga merken. Ik moet namelijk nog een project doen op school en het wordt nu wel heel dringend dat we daar eens echt mee van start gaan.
Ik ga natuurlijk ook een dag naar Brussel met mamie, opzoek naar de Havaianaswinkel. Hetgeen ik waarschijnlijk het tofste zal vinden zijn waarschijnlijk die twee dagen dat ik naar de zee ga, eens goed uitwaaien, ge-wel-dig. Nu maar hopen dat de zon een beetje schijnt.

Dus ja, laatste dag hier, and I did it my way en dat is blijkbaar a good way…

Explore posts in the same categories: Uncategorized

3 reacties op “And now the end is near…”

  1. rob Says:

    Nice new blog!
    Keep up the good work.
    Rob

  2. Marko Says:

    Hey Z,

    Nu ik je blog heb ontdekt… ga ik het natuurlijk niet nalaten om links of recht ne kleine comment te plaatsen.
    Nog eens merci voor dat transportopdrachtje (zonder fiets) voor Ellen haar cadeau! Nice.

    Je hebt het prima gedaan tijdens je stage. Je pikte de dingen snel op en trok je plan…. ook al luisterde ik niet altijd🙂

    Nog effe en dan afstuderen maar… je bent er klaar voor.

  3. zjoske Says:

    Amai, seg al die toffe berichtjes hier, mijn dag is er op slag goed van…😀


Geef een reactie

