La paille et la poutre.

First of all; geen flauw idee wat de titel van deze post wil zeggen. Iets met een rietje en een balk, geloof ik?

Gisteren QRM. Staat voor “Quarterly Review Meeting”.  Ik ging met de fiets tot bij TGH, dronk een koffie en reed rond 10u samen met Marko richting Noorderterras. Daar aangekomen bleek het in de zaal redelijk koud te zijn, zeker als je stilzit. Gelukkig had ik, zoals altijd, genoeg truien en tshirts aan, dus viel het wel mee.
In de voormiddag sprak Opel tegen TGH. Ik kreeg duidelijk instructies over hoe ik moet omgaan met die informatie dus ik hou daar wijselijk mijn mond over.
Lunchpauze: ik verwachtte een broodjeslunch maar kreeg eerst een rolletje gerookte zalm met groentjes en ik geloof een stukje mozarella er in. Lekker. Dan volgde er een soort rijstkroket (best lekker), met tomatensaus en een stuk witte vis (weet niet welke maar ook dit was lekker). De serveuse kwam vragen of ik nog iets wilde drinken; na een warme maaltijd wordt ik altijd een beetje sloom dus ik nam een koffie om mezelf op te krikken.
De namiddag begon met een presentatie over social media. Daarna volgde een presentatie over de Noord-Zuidstudie die McCann-Erickson uitvoerde. Tijdens deze presentatie heb ik redelijk veel genoteerd aangezien we op school nooit het antwoord kregen op de vraag “Wat is, op vlak van reclame en media, nu het verschil tussen de Vlamingen en de Walen?”. We kregen ook een korte presentatie over de media-investeringen en eindigden met een brainstorm.

Wat me het meeste is opgevallen doorheen de dag, is dat de mensen die presenteerden bijna allemaal eindigden met “goe, da wast” en gingen zitten. Vreemd als je je bedenkt dat wij op school bijna gebrainwashed worden over het geven van presentaties. “Sluit af met een echte conclusie en een dankwoord” – “Zeg nooit da wast” etc. Nuja, zo zie je maar dat de theorie en de praktijk vaak anders zijn.

Na de QRM – in de namiddag was de temperatuur trouwens enorm gestegen in de zaal – gingen Marko, Lennie, Ellen en ik met een aangebakken brein iets eten in de Dansing Chocola. Ik kende het wel maar was er nog nooit binnengeweest. “Drie spaghetti’s en een croqueske aub.” Hmmm, lekkere spaghetti, maar veel te veel. Weer een slome Zjoske, gelukkig gingen we meteen richting Fotomuseum en was het goed fris buiten. Ik bleef dus wakker. Aan het Fotomuseum ontmoette ik Steph die ook meeging naar Face On, een interactieve tentoonstelling over de toekomst van het portret. Samen met die tentoonstelling loopt ook die van Patrick De Spiegelaere, die zeker en vast de moeite is. Grappig momentje: Steph denkt dat de foto van David Bowie een foto van Paul Michiels is en zegt over een foto van Sting “da’s wel nen Belg, eh”. Nuja, niet iedereen kan zo’n uitgebreide culturele kennis hebben als ik en op de foto zou het best kunnen dat David Paul is.

Plannen voor het weekend? JA! Ik zit al een hele week te wachten tot Marko me dit vraagt, zodat hij me voor één keer is niet kan uitlachen met het antwoord “ja, werken in de chinees”.
Vrijdag: verjaardag Els vieren avec beaucoup d’apéritives und Copa, Copa Cabana, the hottest club north of Kontich! Woepie!
Zaterdag: optredens in Tel 18 en aansluitend een feestje geloof ik.
Zondag: toch nog een beetje werken in het restaurant.
Tussendoor als ik niet te katerig ben: werken aan stagerapport. Maandag 1e voorlopige versie indienen. Can you say “bad timing”?

Grappig extra nieuwtje: Pietel geeft comment op m’n Flickr-account maar weet niet dat ik niet de persoon op de foto ben. Ik heb het hem toch maar gezegd.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

5 reacties op “La paille et la poutre.”

  1. Steph. Says:

    al goe da ge maar 3 lezers hebt anders zou ik u slaan :p Moet gij mij echt overal pesten?

  2. zjoske Says:

    wie is den derde lezer ???

  3. Kwakster Says:

    Doe de groeten aan de joerie

  4. Kwakster Says:

    idd,the one and only.
    mss maar het beste ook🙂


Geef een reactie

