Tijd voor solidariteit.

In een mailtje dat hier op TGH zo’n twee weken geleden de ronde ging, werd gesproken over De Standaard Solidariteitsprijs. Een zeer mooie wedstrijd voor organisaties zoals bijvoorbeeld Amnesty International. Advertenties van ong. 24 organisaties worden volledig gratis paginagroot gepubliceerd in De Standaard, uit die 24 wordt één winnaar gekozen die dan nog 4x gratis verschijnt. Ik kreeg van iedereen zijn of haar favoriete goede doel en contacteerde ze. Niet veel boeiends te vertellen over deze queeste, eigenlijk. Wel een redelijk grappige anekdote voor wie iets kent van het Belgische reclamelandschap.

Eén van de organisaties waar ik contact mee heb opgenomen was Euromelanoma. Ik belde de dermatoloog achter dit project en legde hem het concept van DS Solidariteitsprijs uit. Hij was zeer geïnteresseerd en vond het zeker de moeite. Spijtig genoeg werkt Euromelanoma al met een reclamebureau. “Een bureau dat net gefuseerd is met een ander bureau” zei hij “de naam bestaat uit twee namen, maar ik kan er eventjes niet opkomen…” Met een welbepaald bureau in het achterhoofd wilde ik net vragen of het een Antwerps bureau was toen hij zei “Iets redelijk klein en nieuw” zo werd het bureau dat ik in gedachten had, geëlimineerd. Na zo’n 10 beschrijvingen wist hij plots de naam weer “Duval Guillaume ofzoiets, kan dat?” Natuurlijk kan dat maar ik denk dat de meeste lezers van deze blog wel zullen beamen dat DG niet bepaald een klein, redelijk nieuw bureau is. Nuja, niet iedereen kan alles weten natuurlijk.
Leuke anekdote voor moest ik ooit bij DG gaan solliciteren, of misschien beter niet?

 Vandaag had ik ook, op aanvraag, mijn eerste evaluatiegesprek met mijn lieftallige begeleidster Ellen. Veel nieuws kwam daar eigenlijk niet uit, ik ken mezelf en hoe ik functioneer vrij goed. We zijn het er over eens dat ik zo nu en dan nogal onzeker kan zijn, maar Ellen zei dat dat vrij normaal is aangezien in nog redelijk jong ben en dit een stage is. In de toekomst moet ik proberen om bijvoorbeeld tijdens meetings zo hier en daar eens wat input te geven. Ik moet natuurlijk niet brutaal worden maar ik mag gerust laten horen dat ik er ben en dat ik een mening heb. Voorlopig ben ik goed bezig, maar vrij neutraal. Als ik nog wat meer uit mijn schulp kruip, zullen er uitschieters zijn in die neutraliteit. 
Waar ik aangenaam verrast van ben, was dat ze bij het bedenken van positieve kanten van mij, zelf zei dat ik spontaan, ondernemend en enthousiast ben. Het is nooit gemakkelijk om je eigen positieve kanten op te noemen, zelfs als je deze wel kent dus. Het is dus wel tof als andere mensen je ook zo zien en dat dan nog zeggen ook.
Al van dag één nam ik aan dat ik het wel zou horen als ik iets verschrikkelijk fout deed of net iets heel goed. Ellen bevestigde dit en zei dat ik dus alleen nog wat aan mijn onzekerheid moest werken. Ik verliet het glazen kot met een goed gevoel.

 Rond de middag lag mijn overbuur, Denis, in een deuk met één of ander YouTube-filmpje. Hij vertelde me wat er zo grappig was en ik zocht het desbetreffende filmpje natuurlijk meteen op. De Amerikaanse comedienne, Sarah Silverman verteld op een toffe manier aan haar vriend, Jim Kimmel, dat ze iets heeft met Matt Damon. Natuurlijk heeft Jim Kimmel hier een even tof antwoord op. Veel kijkplezier en tot de volgende keer maar weer!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment op “Tijd voor solidariteit.”

  1. wai lam Says:

    als ge toch ooit bij DG wilt solliciteren, zal’k aan sophie vragen om iets te regelen!😉
    en DG is idd niet klein en nieuw :p ’s wel grappig.🙂
    op naar je volgende blog!🙂


Geef een reactie

