Kip met frietjes.

Owkeej… tot zover de goede voornemens van hier elke dag iets te posten.
Ik zit zowat in de helft van m’n stage en elke dag word ik meer en meer overtuigd van het feit dat ik dit wil doen als job. Later als ik groot ben.
The only downside is dat ik zowat voor 75% wordt afgesloten van mijn ooit zo sociale leventje. Als ik ’s avonds thuis kom, kan ik alleen nog maar aan slapen denken, wat het dus vrij lastig maakt aan m’n stagerapport te beginnen. Spijtig dat die officiele bullsh*t er bijhoort. Laat ons toch gewoon die stage doen zonder meer, denk ik dan. Wekelijks een verslag, week 1, 5 en 8 een zelfevaluatie en dan dus ook dat rapport. Nuja, ik vind het best tof een dagboek bij te houden van m’n activiteiten hier – al was het maar voor mezelf – maar als ik een half uur aan een mailtje werk waar ik alleen maar een “oke” op krijg als antwoord, lijkt me dit vrij nutteloos.

En toen kwam er een mailtje van Greg. Zijn stagecollega krijgt op haar school 15 buispunten, als ze geen tekorten heeft, mag ze die 15 buispunten meenemen naar het volgende jaar. Voor de blondines onder de lezers – en voor mezelf ook – leg ik het eventjes wat nader uit; heb je in je eerste jaar géén tekorten, mag je het volgende jaar 30 buispunten hebben en toch nog slagen, heb je nog steeds geen tekorten wil dit zeggen dat je in je derde jaar zomaar 45 buispunten mag hebben. Dat wil op zijn beurt dan weer zeggen dat je je derde jaar compleet aan je laars mag lappen (ofzoiets) en toch nog slagen door deliberatie. Nuja.. het zou mijn academischleven een pak inkorten en zo zou ik dus nu waarschijnlijk al aan het werken zijn. De vraag is echter of we dan wel iets leren?
Ja, ik “zwoeg” (op m’n eigen manier) tijdens de examens.
Nee, ik heb geen simpel traject afgelegd de laatste 4 jaar.
Ja, ik heb getwijfeld of ik wel gemaakt ben voor hogere studies.
En last but not least; ja, ik ben “blijven plakken”, ik heb “gebist”, ja, zelfs mijn laatste jaar heb ik herexamens.
Spijtig allemaal maar ik kan aan het einde van m’n academische carriere (het is stilletjes aan wel in zicht, hoor) tenminste zeggen dat ik heb gewerkt voor mijn diploma en dat ik (toch zo ongeveer) weet waarmee ik bezig ben. Dus nee, Greg, Plantijn is geen “kakschool”, het is gewoon een echte school en geen gebouw waar ze met diploma’s naar je oren smijten.

 Verder over de stage. Ik heb net de opdracht gekregen om morgen eventjes langs een styliste te gaan die een fotoshoot voor Opel zal verzorgen. “Je vindt het toch niet erg om daar naartoe te gaan en wat foto’s te maken van de kledij die ze daar heeft?” vroeg Evi me. Het sarcastische duiveltje dat permanent op m’n schouder zit zei “Ja, natuurlijk vind ik dat wel erg, ik haat het om kledij, sacochen en juwelen te bekijken!” Ik zei “Ah nee, natuurlijk niet” Voor de duidelijkheid; tuurlijk vind ik dat niet erg. Ten eerste kom ik dan weer eens buiten, ten tweede leef ik voor kleren, sacochen en accecoires, ten derde mag ik foto’s maken en hoewel deze niet eens in hoge resolutie moeten staan, is dat weer een oefening.
Ah en tegenover een downside staat natuurlijk ook een upside; KIP MET FRIETJES, want dat schaft de pot vanmiddag. Hallelujah, praise the lord AND praise Astérie, de big momma-kokkin chez theguesthouse!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

2 reacties op “Kip met frietjes.”

  1. Steph. Says:

    Staat die ‘Later als ik groot ben’ er als zelfspot of?:p Neenee, leuk hier die blogs !
    En ik zou toch opteren voor ‘iets drinken met the underground’ ipv Scouts of slapen, maar wie ben ik..😉

  2. zjoske Says:

    @ Steph; tuurlijk zelfspot! Zou de wereld tof zijn zonder zelfspot? NEE!


Geef een reactie

